مقالات

ازدواج موفق چه معیارهایی دارد؟

ازدواج موفق - تندیس

در این مقاله از تندیس قصد داریم تا به شما معیارهای یک ازدواج موفق را ارئه کنیم، با ما همراه باشید.

ازدواج موفق به چه معناست؟

ازدواج موفق ازدواجی تلقی خواهد شد که نه تنها از لحاظ جسمی که از لحاظ روحی در آرامش باشید و اوقات خوب و شادی را در کنار شریک خود بگذرانید. درباره موضوعات گوناگون بتوانید با یکدیگر صحبتِ بدون دعوا و فریاد داشته باشید. بتوانید با یکدیگر مشورت مفید داشته باشید. اگر به گذشته بازگردید بازم این ازدواج را بخواهید .

به طوریکه نخواهید شانس خود را با شخصی دیگر امتحان کنید چون چیزهایی را که میخواهید دارید! اگر هم نقصی هست یا کمبودی، بتوانید آنرا با دیگر جنبه های خوب همسرتان پوشش دهید، توجه کنید منبع این ازدواج موفق، ویژگی های همسرتان است نه علاقه ای که در قلب شماست . اما پس جای علاقه کجاست؟ علاقه شما نیرو محرکه این ازدواج موفق است که به دنبال این جنبه ی پوشش دهنده در همسرتان بگردید.
در یک کلام زندگی مشترک تان را با وجود تمام مسایل بخواهید و دوست داشته باشید. این موضوع اساس یک ازدواج موفق است.

معیارهای ازدواج موفق

خانواده ها در نظر بگیرید 

این جمله را زیاد شنیده ایم که « من با خودش میخواهم ازدواج و زندگی کنم نه خانوادش ! » این موضوع خواه برای شما خوشایند باشد و یا نباشد امری بسیار مهم است . خانواده شما و همسرتان جایی است که در آن بزرگ شده اید، رشد یافته و مراحل کودکی و نوجوانی و جوانی خودرا درآن طی کرده اید، شخصیت تان شکل گرفته و سال های زندگیتان را تا قبل از ازدواج درآن می گذرانید پس بیشترین تاثیر را در نظرات و عقاید و شخصیت فرد دارد.

ازدواج موفق - تندیس

خانواده شما شاهد تمام این مراحل و تغییرات در شما بوده اند پس بهتر از هرکسی شما را می شناسد و نقاط قوت و ضعف تان را می دانند. حتی پس از ازدواج با پیش آمدن هر موضوع خوشایند و ناخوشایندی بازم خانواده های شما و همسرتان درگیر خواهند شد. نظر خانواده ها شاید کل موضوع نباشد اما مشورت گرفتن و سنجیدن شرایط خانواده ها بخش مهمی چه در شروع چه در ادامه زندگی مشترک خواهد بود.

احترام

بر اساس اصول روانشناسی ازدواج موفق، هیچ ازدواجی بدون احترام به یکدیگر موفق نمی شود.
احترام، باعث ایجاد حد و مرز هایی در رابطه می شود که طرفین با توجه به آن ها، رفتاری را از خود نشان می دهند که مورد قبول طرف مقابل باشد.
همچنین احترام باعث می شود تا طرفین رابطه به یکدیگر بی وفایی و خیانت نکنند. در نتیجه با احساس محدودیتی که به شما در رفتار هایتان می دهد، باعث می شود با یکدیگر بهتر صحبت کنید و حرف یکدیگر را بفهمید.

سخت گیری نکنید 

نه سفت و سخت بگیرید و نه شل و آسان ! یک قلم و کاغذ بردارید و روی آن تمام ویژگی های خوب و بد شخص مودنظرتان را بنویسید . اگر شخص مورد نظرتان 70٪-80٪ از کل خواسته های شما را برآورد کند ، برای شروع و ادامه یک زندگی خوب کافیست .

روی زمان حال تمرکز کنید 

به چیزهایی که درآینده در همسرتان تغییر خواهد کرد فکر نکنید . بطور مثال اگر شما تحصیلات بالایی دارید و همسرتان خیر، به این موضوع فکر نکنید که تحصیلاتش را ادامه میدهد ، یا اگر فقیر است پولدار خواهد شد و ….. شاید شرایط همسرتان هیچ گاه تغییر نکند . آیا می توانید همسرتان را به همین صورتیکه هست بپذیرید؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *